5 solutii pentru a combate oboseala din timpul iernii

Nu-i asa ca iarna este mult mai greu sa cobori din pat, cand temperaturile sunt foarte scazute, ziua este mai scurta si noaptea mai lunga? Multi oameni se simt mai obositi in timpul iernii.

5 solutii pentru a combate oboseala din timpul iernii

Iti oferim 5 solutii simple pentru a te energiza pe timpul iernii.

  • Lupta impotriva oboselii, consuma vitamina D.

Scaderea intensitatii soarelui, pe timpul iernii, poate insemna ca nu vei mai primi indeajuns de multa vitamina D, si te vei simti mai obosit. Principala sursa de vitamina D este lumina soarelui. Asa ca, in perioada noiembrie – martie trebuie sa obtinem vitamina D din alta parte. Sursele alimentare de vitamina D sunt pestele gras, ouale si carnea, cerealele, produsele din soia si produsele lactate. Chiar si cu o dieta echilibrata poti avea carente de vitamina D. Daca nu poti asigura necesarul zilnic de vitamina D in organism este bine sa iei suplimente nutritive.

  • Bucura-te de un somn bun.

Cand iarna incepe, esti tentat sa intri intr-un mod de hibernare. Din punct de vedere al sanatatii nu avem nevoie de mai mult somn iarna decat vara. Trebuie sa dormim la fel in ambele anotimpuri, cel putin 8 ore pe zi.

  • Lupta impotriva oboselii cu exercitii fizice regulate.

Exercitiile vor fi probabil ultimul lucru la care te vei gandi intr-o zi de iarna. Daca te implici intr-o activitate fizica, te vei simti mai energic, mai sanatos si vei reduce sentimentul de oboseala. Daca nu esti obisnuit cu exercitiile fizice, poti sa imbini utilul cu placutul: o sesiune de patinaj, sanius sau orice sport de iarna pe care il preferi.

  • Consuma alimentele potrivite.

Vei avea mai multa energie daca incluzi in dieta ta multe fructe si legume. Legumele de iarna, cum ar fi morcovi, sfecla, pastarnacul pot fi gatite in foarte multe feluri pentru a multumi toata familia. Tocanitele clasice, musacaua sunt optiuni bune daca sunt pregatite cu carne slaba si o multime de legume. Incearca sa eviti mancarurile cu foarte multa grasime si zahar, iti dau energie pe moment, dar se consuma foarte rapid.

  • Invata sa te relaxezi

Daca ziua de iarna este mai scurta, asta nu inseamna ca trebuie sa te grabesti si sa te stresezi pentru a termina lucrurile la timp. Trebuie sa te adaptezi, sa fi calm si sa te relaxezi de fiecare data cand ai ocazia.

Leave a Reply