Beneficiile fisticului asupra sanatatii organismului

Care sunt efectele consumului regulat de fistic? O inima sanatoasa, o greutate echilibrata, protectie impotriva diabetului si hipertensiunii arteriale si imbunatatirea digestiei. Vitaminele, mineralele, grasimile si proteinele continute in acest produs intretin sanatatea organismului la toate nivelurile. Fisticul a fost cultivat inca din antichitate, in Iran, Irak si Siria si a fost introdus in Imperiul Roman in anul 100. Astazi fisticul se gaseste pe tot globul, in Europa, SUA, Australia, Turcia sau China.

Beneficiile fisticului asupra sanatatii organismului

Care sunt efectele consumului regulat de fistic? O inima sanatoasa, o greutate echilibrata, protectie impotriva diabetului si hipertensiunii arteriale si imbunatatirea digestiei. Vitaminele, mineralele, grasimile si proteinele continute in acest produs intretin sanatatea organismului la toate nivelurile. Fisticul a fost cultivat inca din antichitate, in Iran, Irak si Siria si a fost introdus in Imperiul Roman in anul 100. Astazi fisticul se gaseste pe tot globul, in Europa, SUA, Australia, Turcia sau China.

Cateva dintre efectele benefice ale fisticului

  1. Valoarea nutritiva a fisticului. Fisticul are un continut caloric mai mic in comparatie cu alte produse di aceeasi categorie sau decat fructele uscate, si o cantitate mai mare de proteine in comparatie cu alte fructe cu coaja lemnoasa, cum ar fi migdalele, cajuul, alunele sau nucile. Fisticul este, de asemeni, o sursa foarte importanta de acizi grasi mono-nesaturati, cum ar fi acidul oleic si antioxidantii. Oligoelementele sau minerale care se gasesc in fistic includ calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, zinc, cupru, mangan si seleniu.
  2. O inima sanatoasa. Unul dintre cele mai mari avantaje ale consuului de fistic pentru sanatate il constituie efectul benefic asupra activitatii inmii. Studiile stiintifice asupra fisticului sugereaza ca un consum constant de fistic poate reduce nivelul de colesterol din organism. Antioxidantii, fitosterolii si acizii grasi nesaturati, atat polinesaturati cat si mononesaturati sunt esentiali pentru o inima sanatoasa.
  3. O greutate echilibrata. Fisticul este, de asemenea, prima alegere pentru cei care sunt la dieta. Dovezile stiintifice arata ca fisticul contine un numar mic de calorii, o cantitate ridicat de proteine, un continut scazut de grasimi saturate. Toate acestea contribuie in mud eficient la mentinerea unei greutati ideale.
  4. Riscul redus de afectiuni musculare. Fisticul contin antioxidanti carotenoizi, cum ar fi luteina si zeaxantina. Acesti antioxidanti ajuta la reducerea riscului afectiunilor musculare ce apar odata cu inaintarea in varsta. Alaturi de consumul de legume, fisticul contribuie la mentinerea unei rezerve suficiente de luteina si zeaxantina in organism.
  5. Fisticul te poate apara impotriva diabetului. Printre efectele benefice ale fisticului se numara si protectia impotriva diabetului zaharat. La persoanele care sufera de diabet, zaharurile formeaza legaturi nepotrivite cu proteinele, facandu-le astfel inutilizabile. Acest procedeu este cunoscut sub numele de glicare. Substantele antioxidante prezente in componenta fisticului ajuta la reducerea acestui proces si astfel pot ajuta la controlul diabetului.

Leave a Reply