Semintele de susan – solutia optima pentru o viata sanatoasa

Pentru o sanatate optima, avem nevoie de multe vitamine si minerale. Acestea ajuta la buna functionare a organismului si la prevenirea afectiunilor cauzate de inaintarea in varsta. Una dintre cele mai importante surse de vitamine si proteine este susanul. Susanul este una dintre cele mai vechi plante cultivate din lume, pretuita ca planta pentru ulei de cel putin 5000 de ani.

Semintele de susan – solutia optima pentru o viata sanatoasa

Susanul isi are originea in regiunile tropicale,  desi creste si in zona mediteraneana, si face parte din familia pedaliaceelor. Din punct de vedere chimic, in compozitia susanului gasim: proteine, substante grase, vitaminele B, D, E, F, ulei in cantitate mare. Desi incepe sa fie cunoscut din nou ca aliment minune datorita inaltului continut de calciu si magneziu, susanul furnizeaza organismului tau si carbohidrati buni, grasimi sanatoase, fier, fosfor, zinc, mangan, cupru si triptofan.

Beneficiile semintelor de susan

  • Contribuie la o buna digestie facilitand, totodata, si asimilatia.
  • Previne osteoporoza. Daca vrei sa ai un sistem osos sanatos, este bine sa consumi constant seminte de susan. Datorita continutului ridicat de calciu, magneziu si zinc, semintele hranesc oasele.
  • Spune stop bolilor cardiovasculare. Datorita continutului ridicat de grasimi mononesaturate, susanul scade nivelul de colesterol rau si iti curata vasele de sange de sedimentele grase.
  • Contribuie la o scaderea riscului bolilor oftalmologice. Intrucat semintele de susan contin vitamina E, substanta care pastreaza sanatatea ochilor tai, acestea au un rol esential in prevenirea cataractei, cea mai raspandita boala a ochilor.
  • Mentine silueta. Manganul si cuprul existente in semintele de susan ajuta la mentinerea supletii corpului.
  • Contribuie la sanatatea danturii. Uleiul de susan folosit cu aplicatie pe gingii dupa periajul de dinainte de culcare are efect benefic pentru sanatatea danturii.
  • Imbunatateste memoria. Datorita continutului de lecitina, substanta care da forta mentala si echilibru fizic, semintele de susan sunt esentiale pentru sistemul nervos.

Cum consumam semintele de susan?

Poti consuma semintele de susan ca atare sau le poti adauga in salate, produse de panificatie sau orice crezi de cuviinta. Nutritionistii iti recomanda sa consumi semintele de susan crude, intrucat prin preparare termica isi pierd o parte din proprietati.

Leave a Reply