Cum previi efectele fizice ale stresului pe timpul verii?

Pe langa efectele de natura psihica, stresul isi poate lasa amprenta asupra corpului tau si in mod fizic. Accentuarea ridurilor, scaderile sau cresterile bruste in greutate, caderea parului – toate pot fi urmari ale unui mod de viata stresant. Combinatia de munca si responsabilitati de familie te poate face sa te simti stresat si de-a dreptul ametit. De multe ori nu dormi suficient de mult, te simti deprimat si obosit. De aceea este important ca pe timp de vara sa apesi butonul de reset si sa gasesti modalitati prin care sa diminuezi nivelul de stres.

Cum previi efectele fizice ale stresului pe timpul verii?

 

Cateva modalitati de prevenire a stresului pe timp de vara

  • Pleaca intr-o minivacanta zilnica. Daca lucrezi la birou, ai intotdeauna grija sa rezervi 5 minute pe ora pentru a te ridica de pe scaun si a face cateva exercitii de intindere. Daca lucrezi de acasa, tine-ti aproape aparatele de exercitii. Aceste antrenamente de cate 5 minute ajuta la tonifierea musculara, la scaderea tensiunii arteriale si la stimularea circulatiei sangelui, nu doar prin corp, ci si la creier, reducand astfel nivelului de stres.
  • Pleaca intr-o vacanta adevarata. Cuvantul „vacanta” provine din limba latina si inseamna „a nu fi ocupat”. Ideea principala este sa lasi in urma toate grijile si datoriile si sa iti acorzi timp pentru a te relexa si pentru a scapa de stress. Asa ca spune-le sefilor si colegilor ca nu vei raspunde la telefon, iar daca trebuie neaparat sa raspunzi la mesaje, fa acest lucru seara, cand tentatia sa te intorci la lucru este mult mai mica.
  • Ia o vacanta mentala. Practica meditatiei este foarte veche si se bucura, in ultimul timp, de tot mai multa popularitate, deoarece ajuta corpul sa se relaxeze si indeparteaza stresul. Atunci cand ne aflam intr-o stare profunda de relaxare, respiratia, pulsul, tensiunea arteriala si metabolismul scad. Meditand doar 10 minute pe zi, poti scapa de stres si poti evita cu usurinta starile de depresie si anxietate.
  • Fa Yoga. Yoga este o alta practica antica, ce ajuta la intepartarea stresului si a tensiunii. Yoga poate scadea tensiunea arteriala si nivelul de cortizol, un hormon de stres. Prin practica yoga poti obtine mai multa flexibilitate, rezistenta si echibru. Exista mai multe tipuri de yoga si de aceea este recomandat sa te informezi inainte de a incepe sa o practici.
  • Plimba-te! Pentru a scapa de stres nu trebuie neaparat sa te arunci la exercitii fizice obositoare, ci poti pur si simplu sa te plimbi. Mersul pe jos imbunatateste starea de spirit, datorita secretiei de endorfine, ce ofera un sentiment general de bunastare si relaxare. Mersul pe jos iti poate da si un impuls de energie – exact ceea ce ai nevoie pentru a face fata stresului si provocarilor zilnice.

Leave a Reply